کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین دربزرگراه آزادی، کوثر و سه راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد + فیلم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت اقامت موقت در مشهد| استقرار تمام ظرفیت وزارت بهداشت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۴۰۹۸
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت اقامت موقت در مشهد| استقرار تمام ظرفیت وزارت بهداشت در خراسان رضوی
جلسه فوق‌العاده قرارگاه مرکزی زائرین در محل استانداری خراسان رضوی با حضور معاون رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی و مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست مسائل مربوط به حوزه زائران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم نیز در این جهت صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت اقامت موقت و اضطراری در مشهد خبرداد.

یعقوبعلی نظری اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت هفته گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد که امیدواریم این اتفاق و اتحاد و خدمت محل نذور برکت الهی باشد. 
وی اظهار داشت: موضوع خدمت به زائر و دهه اخر صفر یک وظیفه تشکیلاتی برای مسئولان استان نیست بلکه یک وظیفه اعتقادی و دلی است.

نظری تصریح کرد: همه مردم و تشکل‌ها در کنار مسئولان پای کار هستند و کار را دنبال خواهند کرد. کارگروه زیارت نیز به عنوان یک تشکیلات ملی و در استان قرارگاه زائرین این ماموریت را پیگیری و انجام می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد افزایش ظرفیت اقامتی موقت و اضطراری امسال ایجاد شده‌است.

برگزاری جلسه فوق‌العاده قرارگاه مرکزی زائرین با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در مشهد

راه اندازی ۸ موکب توسط شهرداری مشهد برای زائران دهه آخر صفر

محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: در شهرداری ستادی با هفت کمیته تشکیل شده است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

وی گفت: ۸ موکب توسط شهرداری راه‌اندازی شده و ۶۷ هزار مکان اقامتی تامین شده که تا شب گذشته ۲۵ هزار ظرفیت تکمیل شده است.

شهردار مشهد گفت: تمام مسیرهای منتهی به حرم رضوی تقویت و به صورت رایگان خدمت رسانی خواهند کرد.

اسکان ۵۲۷ هزار زائر حرم مطهر رضوی در مشهد

همچنین معاون استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: قرارگاه مرکزی در جریان خدمت رسانی ۱۰۷ جلسه برگزار و ۷۵ مصوبه محوری را انجام و پیگیری‌ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: بیش از ۲۱۸ هزار زائر وارد مشهد شدند و بیش از ۵۲۷ هزار اسکان نیز تاکنون صورت گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد افزایش ظرفیت اقامتی موقت و اضطراری امسال ایجاد شده‌است. بیش از ۸۰۰ مدارس نیز در اختیار اسکان زائرین است. در حوزه حمل و نقل در حوزه ریلی ۴۲ هزار نفر با ۸۰ رام قطار وارد مشهد می‌شوند و در حوزه هوایی با افزایش ۱۲ درصدی سفر و ۲۵ درصدی زائر روبرو بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه جادی بیش از ۱ هزار دستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار گرفته است.

گنابادی نژاد ادامه داد: از سه ظرفیت اتوبوس‌رانی مشهد و اتوبوس رانی تهران و قطار‌های محلی در سه مسیر سرخس و نیشابور و نقاب فعال هستند.

وی گفت: رویداد هم محله امام رضا (ع) با محوریت مساجد با هدف میزبانی مردم از زائران نیز امسال راه اندازی شده و رویداد در مسیر بهشت با استفاده از تشکل‌های مردمی در خیابان امام رضا (ع) خدمت رسانی و میزبانی از زائران می‌کنند.

گفتنی است؛ محسن منصوری، صبح امروز چهارشنبه ۲۲شهریورماه، با حضور در جاده‌های منتهی به مشهد به امور خدمت‌رسانی و رفع نیازهای زائران پیاده در روزهای پایانی ماه صفر رسیدگی کرد.

تمام ظرفیت وزارت بهداشت در خراسان رضوی مستقر است

میعادفر رییس اورژانس کشور نیز در این جلسه گفت: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را می‌کند و از ظرفیت تمام کشور برای استان خراسان رضوی و مشهد استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: تیم‌های بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی در آمادگی کامل هستند.

بیش از ۱ میلیون نفر از طریق‌ راه‌ها وارد مشهد شدند

شهامت مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بعد از اربعین حسینی تا امروز بیش از ۱ میلیون نفر از طریق‌ راه‌ها وارد مشهد شدند.

وی‌ گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای یا اتوبوس‌ها ۱۱۰۰ اتوبوس در استان داریم و ۱۶۰۰ اتوبوس کسری داشته ایم که بخشی از آنها تامین شده است.

شهامت خاطرنشان کرد: پیش فروش بلیط‌ها از ظهر امروز آغاز شده است. باید طی سه روز متوالی ۲ هزار دستگاه آماده و ارسال کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->